Friday, November 25, 2016

The 2016 Global IT Challenge for Youth with Disabilities @Yangzhou, China : Day 6

Hari yang ditunggu-tunggu untuk pulang muncul jua, segala barang telah disusun rapi ke dalam beg. Paling penting ialah ‘cecair emas’ sebanyak 20 botol ingin memulakan perjalanan jauhnya. Selain rindu orang Malaysia, rindu makanannya juga. Seminggu di sana acah-acah jadi vegetarian bila makan di hotel. Makanan sangat banyak pilihan tetapi diragui status halalnya, nasib baik bekalan serunding daging dan sambal kentang dapat menyelamatkan keadaan. Bangun tidur aku rasa sengal je badan ni, baru terperasan lebam di lengan aku, habuan daripada Farah petang semalam. Adoiii la anak!

Image may contain: 6 people, people sitting and indoor
Sarapan terakhir di hotel

Image may contain: 6 people, people smiling, people standing

Perjalanan pulang kami bermula jam 7 pagi menaiki bas bersama peserta dari India dan Indonesia menuju ke Nanjing kemudian menaiki pesawat ke Guangzhou pada jam 11.15 pagi dan tiba pada jam 1.35 petang. Kami menunaikan solat jamak Zohor-Asar di Lapangan Terbang Baiyun secara sembunyi-sembunyi lagi.

Image may contain: 6 people, people smiling

Image may contain: 1 person, standing

Image may contain: 3 people, people sitting, closeup and indoor

Perjalanan balik lancar, tiada jadual pesawat yang ditunda dan tiada beg yang diragui. Stok EBM dah selamat check in lagguage dari Guangzhou jam 4.50 petang dan sampai di KLIA jam 8.50 malam.

Image may contain: 6 people, people standing


Sampai di KLIA semua susu masih sejuk dan ketiga-tiga ketul ice brick masih beku, boleh meneruskan perjalanan lagi 5 jam ke Kota Tinggi.

Image may contain: 4 people, people smiling

Image may contain: 17 people, people smiling, people standing

Image may contain: 8 people, people smiling, people standing

Kepulangan kami disambut oleh pegawai Bahagian Pendidikan Khas, Pegawai Jabatan Pendidikan Negeri Perlis, pengetua dan guru-guru SMPK Vokasional Shah Alam serta ahli keluarga masing-masing.




Rindu kat anak-anak yang ditinggalkan toksah cakap la, sangat! Alhamdulillah selamat sampai di rumah sehening subuh menjelma membawa balik stok susu ibu dengan selamat. Mission accomplished! Alhamdulillah.

0 comments:

Post a Comment